tirsdag den 27. august 2013

Stage manager for musicalen

Så har jeg endelig fundet ud af, hvad jeg vil lave efter skole for at have gang i noget hele tiden samt blive involveret i skolen. Min ven Marley foreslog, at jeg kunne ansøge 1 af de 2 pladser som Stage Manager for musicalen på skolen "Urinetown"! Så jeg talte med læreren, som står for det, og jeg fik skrevet min ansøgning. Her i går fik jeg så en mail, hvori der stod, at jeg fik en af de 2 pladser!! Jeg er så glad!
At være stage manager betyder, at jeg skal være der til alle rehersals, som er mandag til fredag fra kl. 15 til 17-18 stykker. Og så skal jeg stå for alt det praktiske, papirarbejde, sørge for at tingene er som de skal være, hjælpe dem som er med i musicallen med diverse, osv. Det gør jeg så sammen/på skift med Hayle og Katy (vi er 3 stage managers). Det er lige mig, og på den måde kan jeg hele tiden være sammen med en hel masse (måske/forhåbentlig fremtidige venner - kender dog flere allerede på holdet) Musicallen varer fra på fredag den 30. august indtil den 1. november, så det er de næste 2 måneder! :-)
Det betyder så også, at jeg ikke har tid til at løbe, når jeg kommer hjem, hvilket jeg er ret ærgerlig over, for det har jeg gjort 5 gange om ugen siden jeg kom til USA.
Men der er den mulighed, at jeg kan løbe i en fritime (har 1-2 hver dag på 40 min) ellers kan jeg gøre det i spisefrikvarteret, som er 1 time og 10 min. Selvom det var presset, fik jeg dette alternativ til at fungere i dag. Jeg havde en fritime i sidste time, så jeg tog ned i salen og løb rundt i 30 min. Jeg havde ellers tænkt mig, at jeg ville bruge et af skolens løbebånd, men det var optaget lige der. Men jeg talte med læreren, som står for det, og hun har nu skrevet ind i mit skema, hvornår jeg kan komme ned og træne! Så det er min plan!! :-)
I dag var der auditions, som jeg også tog til (som stage manager) - stillede altså ikke op!! :-D Så Hayle og jeg stod for deres application- og permissionsheets og holdte styr på det hele. Og så sørgede vi for, at alle kom ind til tiden og i små hold - med alle deres papirer. Så jeg havde en rigtig god start i dag, og jeg glæder mig til at komme rigtig i gang! I morgen kan jeg ikke komme til 2. del af auditions, for der skal jeg mødes med min kontaktperson.
En kontaktperson er en, som man får gennem sin udvekslingsorganisation, som skal sørge for, at man har det godt i familien og i skolen (at man trives). Så personen tjekker ind hos en hver 3. til 4. uge, og hun (i mit tilfælde - Karen) er mellemledet mellem værtsfamilie og udvekslingsstudent. Så hvis der er noget jeg ikke kan tale med min familie om, kan jeg tale med hende. Så det bliver godt at møde hende i morgen, hvor vi tager på en cafe efter skole, hvorfra hun henter mig. Hun har selv en datter på skolen, og de var værtsfamilie for en norsk pige for 2 år siden. :-)
Men i hvert fald er jeg virkelig glad for at være en del af noget på skolen nu!! :-D
– M

Her sidder jeg sammen med Hayle
(på torsdag skal jeg hjem til min ven Meghan – også sammen med Hayle :-) )

Opvarmning

Så synger drengene (der er også 12 drenge fra nogle drengeskoler, som var til auditions)

Der var omkring 50 piger, og kun 25 af dem kommer med! Held og lykke siger jeg bare!

Alle sad og ventede i The Auditorium, indtil vi kaldte dem op

Ingen kommentarer:

Send en kommentar