tirsdag den 6. august 2013

Den sidste uge i Danmark


Så er jeg kommet til den sidste dag i Danmark. Det er simpelthen så underligt! Alt hvad jeg har gjort, set, oplevet, lavet i denne uge, har været for sidste gang i et helt år!
I løbet af sommeren har jeg været en del steder. Jeg har været i Frankrig, Firenze, Monaco og Schweiz med min familie, hvilket var virkelig dejligt! Jeg er glad for, at vi lige kunne tilbringe noget rigtig kvalitetstid sammen, før den store dag. Det samme med min fantastiske veninde Christine! Jeg besøgte hende 1 uge i Portugal, hvor vi virkelig hyggede os.
Jeg har også fået løbet en del her i ferien. Både i Hornbæk (sommerhus), Frankrig og Portugal. Nu har jeg så også været ude en del gange herhjemme, og i går kunne jeg løbe på den rigtige tid, som jeg skal kunne til tryouts på mandag til cross country holdet.
Hele denne uge er gået med at sige farvel til alle dem, jeg holder af! Det er lidt hårdt at skulle sige farvel til en ny stort set hver dag! Jeg ved, at det kun er ”på gensyn”, men alligevel ved man aldrig, hvad der kan ske på 1 år, og i det hele taget, indser man, hvor meget man kommer til at savne dem allesammen.
Jeg har allerede sagt farvel til alle mine andre venner og veninder. Tilbage i slutningen af juni, havde jeg inviteret 13-14 stykker til Laser-tag, som var helt utrolig sjovt! Alle gik vildt meget op i det! Og så tog vi hjem til mig og grillede bagefter. Christine havde lavet en bog til mig, hvor hun havde skrevet en lang hilsen i. Og så fik hun alle andre til også at skrive en hilsen. De varmer virkelig, og den bog skal jeg helt sikkert have med til USA! Jeg fik faktisk også en del gaver! Både smykker, en ”USA bucket-list”, bogen, fremtidige gaver, som sendes, når jeg er afsted osv. Det var virkelig en helt fantastisk dag!!
Med hensyn til at pakke er jeg desværre kommet ret sent i gang – dvs. i dag!!! Det er ret vildt, men det er altså svært at pakke til 1 år! Desuden har jeg brugt 2 dage på at rydde ud i mit værelse. Jeg har været igennem alle kasser, skabe, kurve osv. Jeg har smidt 3 sække tøj ud og 4 sække med diverse gamle ting osv. ud!! Så nu er der god plads, når jeg kommer hjem til det, jeg køber i USA. :-)
Det har jo også taget en del tid, at se dem jeg ville se. Der kan sagtens gå en hel dag med bare at se én. Så har Christian haft fødselsdag, hvor jeg skulle sige farvel til lidt flere. Og så har Becca og jeg haft en søsteraften, hvor vi tog ud og spiste sushi.
Jeg fik mig også en overraskelse, da jeg åbnede min mail, og så 6 mails fra min søde veninde Melissa. De indeholdte alle 1 video hver. Den 1. var en hvor hun fortalte hvor meget, jeg betyder for hende osv. Den kunne jeg ikke lade være med at tude over. Den var bare så sød!! Og de sidste 5 indeholdte et ”crash-course” i katolicisme, det at gå i kirke derovre samt gode råd. :-) Hun er jo selv katolik, så det var ret nyttigt. Tak Meli! :-)
Her i går kom Christine så hjem til mig for sidste gang! Hun hjalp med at rydde ud, og vi hyggesnakkede osv. Om aftenen fik vi frikadeller. Hele ugen har vi nemlig fået danske retter. Det endte med, at hun blev og sov her. Det var godt nok mærkeligt at sige farvel i dag, da hun skulle hjem! Da hun var gået, så begyndte mor at græde. Jeg tror, at det for 1. gang gik lidt op for hende, at jeg altså skal rejse, og at vi snart skal sige farvel!! :-( <3 Jeg kunne ikke lave være med også at knibe en tåre, da min mor stod der og græd!! <3
I dag er ret meget gået med at lægge tingene frem, som skal pakkes. Bliver nok nødt til at fjerne halvdelen, men den tid, den sorg!! Og så kom far tidligt hjem fra arbejde, så vi spontant kunne tage på havnen og spise frokost! :-)
I aften kommer nogle stykker fra familien et par timer til aftenkaffe. Den tror jeg bliver ret hård!! <3 Men vi skal vel tidligt i seng, for jeg skal op kl. 03.00, så vi kan køre kl. 04.00. Jeg skal nemlig være i lufthavnen kl. 05.00, så jeg kan flyve kl. 07.25!
Mens jeg sidder og skriver det her, har jeg lige fået en SMS fra min farmor. Der står: ”Hej søde. Tror du ikke, jeg skal blive hjemme i aften? Jeg er allerede begyndt at sidde og tude. Knus bedste.” Uhhh det bliver hårdt i aften!!
Alle bliver ved med at spørge mig, om jeg er nervøs. Men det er jeg faktisk ikke. Jeg er helt vild med min værtsfamilie – jeg føler jo allerede, at jeg kender dem. I over en uge nu har Whitney været på camp, så jeg har ikke kunne skrive med hende. Men jeg har fået skrevet utrolig meget med Andrea (min værtsmor). Hun er simpelthen noget af det sødeste! Og hun har allerede alle mulige planer om steder vi skal til, familie vi skal se osv. Hun siger også, at vi da skal holde noget til min Sweet 16 her i september!! :-D Jubiii.
For søren hvor er jeg dog spændt!! Og jeg skal endda allerede se min amerikanske familie på torsdag kl. 15.30 (Kansas tid). Jeg kan slet ikke vente!!
– M





Ingen kommentarer:

Send en kommentar