onsdag den 7. august 2013

Afrejse og afsked


Efter mange timer i flyet sidder jeg nu i et hotelværelse i Houston, Texas. Her er klokken 21.10 om aftenen, men i mit hoved er klokken 04:10 om natten! Det er nu 24 timer siden, jeg forlod mit hjem i Danmark. Selvom det blot er 24 timer siden, føles det som meget længere – så meget er sket siden!!
Det var virkelig hårdt at sige farvel til min familie, som kom aften før, jeg rejste. Der var masser af tårer i hvert fald. Jeg blev desværre først sent færdig med at pakke, så jeg kom i seng kl. 00.00. Men lige inden kom min mor ind med et par ting. Hun havde en lille bitte pakke, som jeg skulle åbne i flyet, bogen med hilsner, hvor der var blevet tilføjet fra familien, samt en lille pakke og kort, som jeg først må åbne til min fødselsdag! Jeg blev virkelig rørt!
Men da jeg så endelig kom i seng, krammede mor og jeg godnat, og så begyndte vi igen at græde! Vi prøvede begge at sove, men jeg lå lysvågen i 2 timer uden at kunne sove! Så gik jeg ind til mor kl. 01:45, og så faldt jeg i søvn inden for 5 minutter.
Vi skulle jo allerede op kl. 03.00! Det var virkelig hårdt at vågne med så lidt søvn bag sig! Da vi alle fem sad i bilen, sad jeg og holdte om Becca og Christian på bagsædet. Becca græd, som selvfølgelig fik mig til at græde!
Klokken 5 stod vi klar i lufthavnen sammen med alle de andre udvekslingsstudenter. Vi stod der egentlig noget tid, men efter check-in fik vi 5 minutter til at sige farvel. Det var virkelig noget af det hårdeste, jeg nogensinde har gjort! Hvis ikke det hårdeste! Med min familie i armene med tårerne trillende ned af kinderne. Far sagde: ”Jeg elsker dig. Jeg er stolt af dig! Go kick some ass!” :-D
Da jeg stod der på rulletrappen på vej op - vinkende til min familie, imens jeg kunne se mindre og mindre af dem – tænkte jeg bare ”Hvad fanden laver jeg! Hvad har jeg gang i?!” Det var så hårdt! Det blev heldigvis hurtigt bedre, da jeg fik tankerne på, hvad der ventede!
Vi var en gruppe på 7 danskere, som skulle til Texas sammen. Af dem kendte jeg 4 i forvejen fra tidligere camps i Danmark. Af os 7, skal 2 blive i Texas, og vi er 5 som skal til Kansas og Missouri. Det var virkelig hyggeligt at have hinanden, så vi kunne holde sammen og hjælpes ad med det hele. Vi sad alle ved siden af/bag ved hinanden. Jeg sad imellem to drenge – Rasmus og Oliver. Det var vildt hyggeligt!
Den lille flyvegave fra mor, var en mini-bog med små quotes, om hvad man kan udrette i verden, og om at holde fast i den man er. I den havde hun så lagt mærkater ind ved nogle af dem, som hun ville fremhæve. Det var sådan en fin tanke!
Vi mellemlandede jo i London i 2 timer, hvorefter vi så fløj 9,5 timer til Texas! Det var en vildt lang tur. Og der var så meget turbulens, at det var helt svært at sove! Men igen – det var virkelig hyggeligt! Jeg fik også læst brevene/hilsnerne i bogen! Lad os bare sige, at jeg er taknemmelig for den pakke kleenex, mor havde lagt sammen med den!
I Houston brugte vi hele 1,5 time på at stå i kø til immigrations! Vi blev så hentet i lufthavnen af AFS og kørt ud til Hyatt Hotel. Her fik vi aftensmad, mødte nogle af udvekslingsstudenterne fra andre lande i verden, og så fik vi langt om længe udleveret værelsesnøgler! Jeg har mit helt eget værelse!! Det er så lækkert! Det er kæmpe stort, og hvor var det rart med et bad oven på den her lange tur! I morgen vækkes vi kl. 4, så vi kan køre til lufthavnen igen kl. 5. Så flyver vi til Dallas, Texas. Og derfra flyver vi til Kansas City, hvor vi langt om længe mødes med vores værtsfamilier! Jeg er så spændt!
Selvom jeg ved, at jeg er i USA, er det egentlig ikke rigtig gået op for mig endnu! Altså det er min årelange drøm, som jeg skal til at udleve – som jeg udlever! Jeg kan ikke helt tro det, for det er så vildt!
– M





Ingen kommentarer:

Send en kommentar