fredag den 8. november 2013

International club

Jeg har meldt mig ind i den internationale klub på skolen, og jeg er allerede rigtig glad for den!! Som sagt er vi 3 udvekslingsstudenter på min skole (alle juniors fra AFS) - Leonardo, Clarissa og mig. Af os er det kun mig, som er med i klubben. Derudover har Barstow (min skole) omkring 15 internationale elever fra Asien! En international elev er en, som studerer i USA i mere end et år (normalt indtil de er færdige med high school, dvs. 4 år) og de betaler for skolen og for at bo hos deres værtsfamilie. Jeg fik i dag af vide, at det koster omkring $40.000 om året at være en international elev! I modsætning til udvekslingsstudenter, får de lov til at tage hjem og besøge deres familier, så nogle tager hjem om sommeren eller over julen. 
Næsten alle de internationale elever er med i klubben. De fleste kommer fra Kina, og så er der nogle stykker fra Korea, og en fra Vietnam. Og så er der 7-stykker, som bare er amerikanere, og 1 som er fra Mexico. 
En gang om måneden tager de ud og spise sammen. Her til aften tog vi til en koreansk restaurant, idet der er en fra Korea med i Klubben (han gjorde meget ud af at det var SYD-Korea :-) )
Det smagte vildt godt, og det var super sjovt!! Jeg fik mødt og talt med så mange nye mennesker, som jeg ikke havde talt med endnu!! Nogle gange begyndte kineserne at tale kinesisk med hinanden, så til sidst begyndte jeg at tale dansk til dem, og så begyndte de at grine, og så talte de engelsk igen!! Haha! :-)
Sikke en skøn eftermiddag og aften jeg havde sammen med dem!! Jeg glæder mig til næste gang!
– M

Vivian

Koreansk mad




Mavis





Ingen kommentarer:

Send en kommentar