torsdag den 28. november 2013

Happy Thanksgiving

Happy thanksgiving!!! Hvor har jeg dog glædet mig længe til i dag! Vi tog hjem til mom’s bror, hvor mom brugte hele dagen på at lave thanksgiving dinner. Vi fik en stor lækker frokost, hvor hele familien kom, og det var super hyggeligt. I løbet af dagen fik vi lavet nogle af vores mange lektier samt gået et par lange ture i det dejlige vejr.
Lige før vi holdte thanksgiving, tændte vi lys nr. 2 på menorahen, idet det jo er 2. dag af Hanukkah. Vi tog ikke en runde, hvor vi sagde, hvad vi er taknemlige for, men jeg fik af vide, at det kun er nogle år, de gør det. Der var så meget mad! Der var kalkun (selvfølgelig!), kartoffelmos, sødkartoffelsalat, ”stuffing” (se billedet, det er den eneste forklaring jeg har) , boller, ”cranberry sauce”, ”apple sauce”, grønne bønner… Og til dessert var der intet mindre end 4 tærter – apple pie, pumpkin pie, pecan pie og chokoladekage/tærte. Det var helt vildt! Og til slut var vi så mætte! :-)
Hele dagen - og specielt aftenen - var skøn! Det var meget ligesom en familiemiddag derhjemme med min egen danske familie. Mom i køkkenet, hyggelig stemning, duften i hele huset… Det var dejligt at kunne genkende en stemning derhjemme fra!
– M



Se mor! Jeg hjalp i køkkenet!



Så skal der skæres kalkun



Cranberry sauce


Apple sauce

Stuffing

Pumpkin pie, apple pie, chocolate brownie, pecan pie

Emi, tærten og mig


De mest nuttede børn!! Max & Greta

Miriam, Greta, Becca - smukke piger!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar