søndag den 29. september 2013

Silver Dollar City

Så var det igen blevet tid til at stå tidligt op lørdag morgen for at køre 3,5 timer dybt ind i Missouri. Denne gang gik turen til Branson (syd Missouri (nabostaten til Kansas)) for at tage i forlystelsesparken ”Silver Dollar City”. Hele parken er lavet, som var det år 1883 i ”the mid-west” – aka. cowboystil! Så den stod på ”howdy partner”, ”ya’ll” osv. Og desuden var det halloween pyntet. Sikke de amerikanere dog kan pynte op!
Vi tog rimelig hurtigt op i den første rutsjebane, og jeg havde bare ingen ide om, hvad jeg gik ind til! Det var så sindssygt vildt! Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Jeg skreg så meget – jeg var absolut rædselsslagen! Da vi var færdige, sad jeg og prøvede at få vejret, men så begyndte jeg bare og græde. Men så begyndte jeg at grine! Det er noget, jeg gør nogle gange! Græde OG grine på samme tid. Og sådan her blev jeg ved de næste 5 minutter. Jeg grinene og grinede, med tårerne trillende ned af kinderne. Jeg var simpelthen i chok!!!!!
Så jeg fatter virkelig ikke, hvorfor jeg turde gå op i en ny rutsjebane… men det gjorde jeg altså. Jeg sad med lukkede øjne hele vejen! Det var lige så slemt som den første, selvom jeg der sad på forreste række med åbne øjne! Den kørte 103 km/t. i 3 minutter, og til samligning kører Dæmonen i Tivoli kun 77 km/t. i under 2 minut!! Jeg kan roligt sige, at jeg er mærket for livet! Jeg var ikke oppe i andre forlystelser resten af dagen og heller ikke dagen efter, hvor vi igen var i parken. Der går lidt tid, før jeg igen skal op i nogen som helst! :-D
Hen på eftermiddagen begyndte det at stå ned i stænger, så der tog vi i kirke og derefter ud og spise. Hotellet, hvor vi overnattede, havde en indendørs pool, som mine værtssøskende og værtsfar badede i, mens jeg var i fitnessrummet for at løbe senere på aftenen. Det var så rart at sove den aften, for det var første gang i 3 dage, hvor jeg ikke vågnede kl. 03 om natten for så at ligge vågen i 2 timer! :-)
I parken var der helt vildt mange boder, så det var mest det, søndagen blev brugt på. Jeg elskede boden med fotografier, og det var hyggeligt at tale med fotografen! Jeg kunne også rigtig godt lide julepynts butikken, hvor jeg fik købt 3 ting til min samling, som min bedstemor startede med min søster og mig for nogle år siden. Der var så mange fine, gamle og underlige ting i alle boderne og butikkerne! :-)
– M




Jeg havde ingen ide om, hvad der ventede mig!

Her er vi lige kommet ned, og jeg prøver at få vejret..

Og SÅ begynder jeg og tude

Jeg grinte og græd på SAMME TID i 5 minutter. Jeg var i chok!

ham som styrede den såkaldte Wildfire gav mig dette fine bånd, som trøst!

Dejlig frokost


Man skal da ikke være i tvivl om, hvor jeg er henne


Friture stegt kage med sukker (jeg var ikke helt frisk på at smage...)

Hotellet hvor vi sov - læg mærke til bjørnen til venstre






Dette råd tog jeg til mig resten af weekenden!




Dette var den første jeg var oppe i dagen før  - "Wild Fire"

Denne var nr. 2. ("Powder Keg") Man kan ikke se det, men den går næsten lodret ned! Det eneste info, jeg fik, før jeg prøvede denne, var, at den ikke vendte på hovedet ligesom den anden.. Men slem var den alligevel!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar