søndag den 22. september 2013

Sweet 16 party

Jeg havde den mest fantastiske aften i går!! Mine værtsforældre havde givet mig lov til at holde et Sweet 16 party for mine venner. Vi endte med at være 18. Whitney havde den fantastiske ide, at vi kunne lave udendørs biograf samt bål! 
Så jeg brugte hele lørdagen på at rydde op og gøre huset rent. Whitney brugte stort set hele dagen på at lave min fødselsdagsgave. Og Maggie, vores veninde, brugte dagen på at lave en fødselsdagskage til mig. Hun lavede hele tre lag, og med det danske flag på toppen. Den var så fin!
Gæsterne begyndte at komme klokken 19, og alle havde glædet sig helt vildt! Hele ugen har mine veninder sagt til mig, hvor meget de glædede sig til min fødselsdag! Jeg fik en helt masse gaver!! Jeg fik 10 neglelakker - de fleste af dem er Sally Hansen (som jo er mega dyrt i Danmark), så fik jeg rammer med billeder af venner, smykker, smykkeskrin, slik, gavekort, tørklæde, Rockhurst t-shirt... Jeg fik så mange gode gaver!! 
Og af Whitney fik jeg noget meget personligt og velovervejet! :-) Hun havde ud af træ lavet samt malet en billedramme, hvori der er et billede af os, som krammer, og så står der: Bliv ved med at være den du er + always be who you are! Hun havde altså snakket med min lillesøster Rebecca, så hun kunne skrive det på dansk! :-) Desuden lavede hun også et stort M, så jeg kan få noget op på mine nøgne vægge. 
Steve og jeg lavede en hjemmelavet skærm. Vi rullede et kæmpe lagen på to stænger, og så hængte vi det op udenfor. Steve kunne heldigvis få en projektor samt højtalere fra sit arbejde. Så vi kunne både se og høre filmen, da det blev mørkt ved halv otte tiden.
Der blev også sunget fødselsdagssang for mig, og jeg fik ønsket, da jeg pustede lysene ud (pustede dem alle ud). Selvom det var ret koldt at sidde udenfor helt til midnat, var det så enormt hyggeligt! Vi lavede hotdogs og smores (= skumfidus, kiks, choko) over bålet, og varmede os med tæpper i massevis.
Jeg havde også inviteret en håndfuld af mine udvekslingsvenner. Min dejlige veninde Vilde fra Norge kunne desværre ikke komme. Men 3 af dem, jeg rejste hele vejen fra Danmark med, kom; Frederik, Mikkel og Birka. Og så kom Luca fra Ungarn også! Det er så dejligt at være sammen med andre udvekslingsstudenter!! Og specielt dem fra Danmark, for bare det at være sammen med en anden fra sit eget land.... Så føler man sig ikke helt alene.
Luca og Birka blev begge efter alle var gået, så vi havde et exchangestudent-sleepover! Det var vildt hyggeligt! Og så så vi film hele morgenen/formiddagen, indtil de blev hentet.
Jeg havde virkelig en helt fantastisk fødselsdag, og det var dejligt at blive fejret!! I morgen ved jeg endnu ikke lige helt, hvad kommer til at ske. Jeg har mine kardemomme fødselsdagsboller til om morgenen, så skal jeg skype med mor før skole, og Whitney og jeg tager til Starbucks bagefter. Det er stadig lidt uklart med, hvad vi gør om efter skole og om aftenen. Det er ikke alle, som er hjemme i morgen aften, så min fødselsdagsmiddag bliver tirsdag aften i stedet. Jeg må selv vælge en resturent, som vi tager til. Så egentlig varer min fødselsdag fra lørdag til tirsdag! :-D Skønt, skønt!
Godnat, nu vil jeg gå i seng som 15-årig for sidste gang! ;-)
– M

PS. Til dem som ikke er klar over det (det vil sige mine bedsteforældre :-D ), vil jeg bare lige sige, at hvis i klikker på billederne, så bliver de store, og så kan i bruge piletasterne til at se dem alle i stort format. :-) Bare et lille tip.

Her sidder Maggie og laver min kage

3 lag - og så med det danske flag på toppen!

Molly og Shay kom som nogle af de første. Se farverne på ballonerne!

Dejligt med en masse gaver

Molly og Shay, samt deres kærester Nick og Brock

Projekteren er klar til en film

Gaven fra Whitney

Så blev der sunget fødselsdagssang

Den var altså tung den kage!

Mine 4 udvekslings venner!! Birka (DK), Luca (Ungarn), Mikkel (DK), Frederik (DK)

Birka (DK), Luca (Ungarn) - de blev begge og sov

Her er en af mine gaver! En Rockhurst (drengeskolen) t-shirt, med mange underskrifter fra drengene

Vi rejste helt fra Danmark sammen! Det er dejligt med andre danskere herovre!! :-)

Så har vi alle kæresteparene på bagerste række!

Og lige nogle flere!! :-D

SMORE!! <3

Så skal kagen skæres

Det var så hyggeligt at ligge og varme sig ved bålet!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar