søndag den 22. september 2013

Fødselsdagsboller

I dag har jeg bagt mors kardemome fødselsdagsboller. Hjemme hos os er det tradition, at man bliver vækket ved at min familie kommer ind og synger fødselsdagssang med fødselsdagsflag. Og lige når døren bliver åbnet, kan man dufte mors fødselsdagsboller, som lige er kommet ud af ovnen. :-) Så for at jeg har en lille smule af derhjemme, valgte jeg at bage dem i dag. Mor sendte kardemomme over, og så skypede vi, mens jeg lavede dem, så hun kunne hjælpe mig. Det er vildt svært, når alle målene er anderledes og intet er som det plejer. Tag nu bare gær. Man kan ikke få frisk gær, som vi bruger i Danmark, man kan kun få tørgær! Alt sådan noget gør det svært. Men jeg fik dem lavet, og jeg glæder mig til at få dem til morgenmad i morgen!
– M





Ingen kommentarer:

Send en kommentar