lørdag den 7. september 2013

Mizzou Football Game!!

I dag har været en af de mest utrolige og fantastiske oplevelser nogensinde! Det bliver svært bare at beskrive de mange indtryk, jeg fik af det hele!
Min super skønne veninde Marley fra STA, inviterede mig til Columbia, Missouri, for at se ”The Mizzou Game”! (DVS. Missouri University home football game) :-) Jeg blev så glad, da hun spurgte, og hvor har jeg dog glædet mig! Marley og hendes søde forældre (Mr. & Mrs. Schmidtlein) hentede mig i morges, og så tog vi afsted på den 2 timers køretur. Marley’s storebror går på Missouri University, så efter vi fik sidst frokost og shoppet lidt, tog vi over for at besøge ham.
Han bor i et fraternity, så det var virkelig sjovt at prøve at se det. Over det hele er der store huse, hvor hvert hus enten er et fraternity eller et sorority. Det er sjovt at se, hvordan det kun er det, husene bruges til, og så er der græske bogstaver udenpå. Det eneste, jeg kunne tænke, var: Det her er fuldstændig ligesom i American Pie!  
Jeg prøvede at være inde i både et fraternity eller et sorority … Fraternityet havde mørk tapet, mørke trægulve, og brune læddermøbler. Hvorimod sororityet havde smukke beige mønstret tapet, lyse møbler, lyskæder osv. Det var virkelig sjovt at se begge dele! Jeg er helt vild med hele college-konceptet! Jeg ville ønske, at det foregik på samme måde i Danmark!
Hen på eftermiddagen begyndte kampen så. Alle i hele byen havde gult og sort på!! Jeg har aldrig set noget lignende, men de støttede alle The Mizzous, fordi det var game-day, og gul og sort er deres farver (det er også min skolen farver faktisk ;-) ). Da jeg så stadionet for første gang, var jeg så forbløffet, at jeg gispede højt og sagde: ”Oh WOW!!” Det var helt vildt!! Der var omkring 60.000 mennesker, og de heppede alle samtidig.
Vi fandt vores pladser, og det var bagende hedt!! Jeg har endda fået streger på mine fødder fra mine klipklappere!! :-) Men jeg er blevet mere og mere vandt til, at det konstant er varmt.
Altså kampen var vildt spændende!! Det var helt vildt, hvor meget alle gik op i det – de råber og skriger, så højt de kan!
Jeg prøver at beskrive, så godt som jeg nu kan, men jeg føler stadigvæk, at jeg ikke får bare en brøkdel med!! Da vi var på vej væk fra stadionet mod bilen, gik jeg lige i mine egne tanker et øjeblik. Der slog det mig virkelig: ”Jeg er i USA! Jeg er på udveksling! Det her er, hvad jeg har drømt om de sidste 5 år! Her går jeg med en af mine nye fantastiske amerikanske veninder og har lige set et vaske ægte American Football Game!! Jeg udlever drømmen!” Det var virkelig en mærkelig fornemmelse!
Jeg var først hjemme kl. 22, så det var en 13-timers heldagstur. Jeg fik taget så mange billeder og videoer! Jeg fik også købt et af de trekantede flag med Mizzou, ligesom jeg har fra Rockhurst og Sankt Teresa’s! Jeg tror, at jeg vil begynde at samle på dem! Jeg elsker alle de der trekantede flag! :-)
Puuhhaa en mindeværdig dag! Jeg er så overvældet!
– M

Marley and me (haha ligesom filmen)






GUL GUL GUL



Cheerleaders

SMILE cam










Det var sjovt at køre mod Missouri. Mange som skulle se kampen, havde en tigerstof hale bag i bilen. The Mizzou er Tigers. ;-)

Her fik vi så aftensmad

Kælderen hos et af the sororities

Købte en t-shirt i dagens anledning før jeg tog dertil. Glad for at jeg gjorde!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar