torsdag den 10. oktober 2013

Skifte værtsfamilie


For dem som kun læser min blog og ikke har talt med mig, siden jeg tog hjemmefra, kommer dette til at være lidt af en overraskelse … jeg har skiftet værtsfamilie.
Det var ikke en god sammensætning mellem mig og familien, og jeg havde det ikke så godt. Så efter at have boet der i 2 måneder besluttede jeg at flytte. Jeg flyttede ud søndag aften, og det var ikke en behagelig weekend! Sammen med min kontaktperson fik jeg pakket alle mine ting, og hun kørte mig hen til familien Adler, som er en midlertidig familie, indtil vi finder en permanent familie til mig!
Der har været så meget drama, stress og forvirring de sidste par uger, og jeg har det endelig som om, jeg kan trække vejret igen. Jeg vil ikke komme ind på detaljer og grunde til at flytte. Dem derhjemme, som skal vide detaljerne, har fået en lang e-mail, men af respekt for min tidligere værtsfamilie, vil jeg ikke skrive om dem på internettet. Hvis nogle har spørgsmål (danske venner, fremtidige/nuværende udvekslingsstudenter…) så kan du skrive til mig på min mail: michelle.sand@mac.com.
Jeg har det rigtig godt i min familie lige nu! De er så søde, sjove og hjælpsomme. Jeg har en værtsmor som har arbejdet med AFS i mange år, og hun er selv kontaktperson for flere udvekslingsstudenter lige nu, og desuden har hun selv været udvekslingsstudent. Hun hedder Meg, og hendes mand hedder Randy. De har to piger på en kommuneskole, tæt på hvor vi bor (Blue Valley North Highschool). Den ældste er Becca, som er en 17-årig senior. Miriam er den yngste på 14 år, og hun er freshman på dem samme skole. Desuden har de også en ældre datter, som går på college, men hun bor ikke hjemme.
Det er meget mærkeligt ikke at vide, hvor længe jeg skal bo her! Det er nemlig svært at finde en værtsfamilie. Og så er der hele skolesituationen… for enten skal jeg blive ved med at gå på min skole, og så kan vi kun lede efter værtsfamilier her. Eller også skal vi prøve at få mig ind på en anden skole, så vi kan lede efter familier i et større område, men det er svært at få en skoleplads!
Jeg har virkelig meget at tænke på lige nu! Men jeg er et rigtig godt sted, med dejlige mennesker. Jeg er stadig lidt rundt på gulvet over at være flyttet – tænk lige at det skulle ske! Men 1/3 udvekslingsstudenter i verden skifter i løbet af deres år, og 1/4 udvekslingsstudenter i Kansas City områder skifter!
– M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar