tirsdag den 22. oktober 2013

Første skoledag på Barstow

I dag startede jeg et nyt kapitel i mit udvekslingsår. Jeg har min nye værtsfamilie og nu også en ny skole. Jeg var så spændt og nervøs, for hvordan det ville gå i skolen i dag! Jeg lå stadig vågen klokken 01.00 i går nat! Det var så frustrerende! Men heldigvis skulle jeg ikke hjemmefra før kl. 7.45 i morges, for klokken ringer først kl. 8.00, og jeg bor jo kun 5 min fra skolen - hvorimod jeg var blevet vandt til at tage hjemmefra kl. 7, for at være i skole kl. 7.35 på St. Teresa's.
Der stod nogle fra skolen klar til at tage imod mig, da jeg kom. Min værtsmor og jeg fik talt med dem, og så tog min værtsmor Meg hjem. Jeg havde en fritime i 1. time, så jeg fik en rundvisning af skolen (det er ret let, for den er lillebitte, og det hele er samme etage og samme bygning). Da jeg havde fået alt det praktiske af vide, satte jeg mig over til nogle piger, og talte med dem indtil min næste time. Vi har et meget mærkeligt skema - lægger mit skema her på bloggen i morgen, tror jeg. 
Skema: Man har altså 8 forskellige klasser (2 af dem er fritimer til at lave lektier i... og/eller snakke :-) ). Mandag har man alle 8 klasser, og de varer 45 min hver. Tirsdag til fredag har man kun 6 forskellige klasser og de varer hver 55 minutter. Så man har ikke de samme klasser hver dag, og de er heller ikke i samme rækkefølge - hvilket er skønt! 
I dag havde jeg 2 fritimer, american literature honors, algebra 2 honors, fundamental arts og singers. Jeg får et nyt skema i morgen med et par ændringer. Jeg vil nemlig have normal algebra 2 - og ikke honors! Am. Lit. er honors niveau det laveste (ret skørt ikke!). Og så skal jeg måske bytte fundamental arts med photograpfy (som er sort/hvis med film) eller drawing. Jeg har også US history og honors chemestry, men dem beholder jeg. 
Som sagt var jeg meget nervøs for i dag, og det var lidt mærkeligt ikke at kende nogle. Det passer faktisk ikke helt, for jeg kender et par drenge, som mine veninder og jeg mødte, da vi var ude på vores scavenger hunt i August, og dem talte jeg med i dag. Jeg kunne også kende et par ansigter, fra da jeg besøgte skolen i torsdags. Og så har jeg jo selvfølgelig mine udvekslingsvenner! Igen i dag så jeg ikke Clarissa (fra Tyskland) hele dagen - ikke før dagen var slut! Men jeg fik talt en masse med Leo, så det var rart at kende en på skolen på min første dag.
Alle var virkelig søde!! De var meget velkomne, så det var ikke så svært at gå op til nogen og spørge, om jeg måtte sidde ved dem! Dog skal det siges, at det er noget lidt andet at starte midt i et semester, i stedet for at starte i begyndelsen af skoleåret. For alle har allerede dannet vennegrupper, rutiner, kender hinanden... og de er desuden ret vandt til at have udvekslingsstudenter på skolen! Men det er en behagelig skole at være i. Jeg kommer til at skulle arbejde for at få venner selvfølgelig, men jeg tror at det nok skal gå! Det var langt bedre i slutningen af dagen, da jeg kunne nogle navne osv. Der var et par piger som ville have mit nummer! 
Jeg savnede godt nok mine veninder i dag! Der var 7-8 stykker af mine veninder som skrev og spurgte hvordan det gik, så det var rigtig dejligt! Men jeg må bare huske på, at jeg nu har mulighed for at beholde mine venner men samtidig få en helt del flere!!
– M












Ingen kommentarer:

Send en kommentar