lørdag den 19. april 2014

JCC walk of light

I søndags var der et skyderi, i den by jeg bor i, 15 min herfra. Tre personer blev dræbt, ved det som hedder "The Jewish Community Center", hvor vi ofte tager til. Det var en mand, som er antisemitisk, og tog til jødiske steder for at dræbe jøder! Det er over det hele på CNN osv., og min værtsfamilies familie og venner fra andre steder i og udenfor landet, tjekkede hele dagen for at høre at vi ikke var der, da det skete!
Det er skræmmende, når det er så tæt på. Vi tager dertil meget ofte, og mange af mine venner går i fitnesscenter der! Min veninde og hendes lillebror skulle faktisk dertil på det tidspunkt det skete, men de blev syge, så de blev hjemme! Heldigvis!!
De personer som døde, var en dreng fra mine værtssøstres skole, samt hans bedstefar, og så en kvinde.
I går aftes da jeg kom hjem fra endnu en dag med atletik, tog vi til The JCC sammen med 2500 andre mennesker! Vi gik 2 kilometer, med lys i hånden, for at ære de mennesker som døde! Det var en meget rørende oplevelse, og utrolig smukt at de den lange mennesker mængde med lys i deres hænder!

– M

værtssøstre - Miriam, Becca, Emi









Ingen kommentarer:

Send en kommentar