mandag den 21. oktober 2013

Nye værtsfamilie og ny skole!

Jeg har en rigtig god nyhed! Jeg har en ny værtsfamilie!! Den midlertidige familie, som jeg har boet hos de sidste små 2 uger, har sagt, at de gerne vil beholde mig hele året! Jeg er så glad! Som jeg før har skrevet, bor jeg hos familien Adler i Leawood, Kansas. Familien består af en far, mor, og 3 børn - hvoraf 2 bor hjemme (freshman og senior) og går på Blue Valley North High School.
Skolen, som jeg går på nu, ligger omkring en halv time fra, hvor jeg bor nu. Det er ikke nogen hemmelighed, at det har taget en del tilvænning at gå på en katolsk pigeskole med uniform. Men jeg er faktisk blevet rigtig glad for skolen, på trods af at det er så anderledes. Jeg har fået helt vildt mange venner der! Min værtsmor vidste dog, hvor meget jeg har villet gå på en skole uden uniform, uden alt det religiøse, og med både drenge og piger. Så hun fandt en ledig skoleplads til mig, som er ret fantastisk, for det er normalt umuligt, når man er så langt inde i skoleåret.
Så i torsdags besøgte jeg skolen, som er 5 minutter fra, hvor jeg bor. Den hedder "The Barstow School", og det er en lille bitte privat skole. Den går helt fra børnshaveklasse op til og med highschool, og der er kun omkring 60 elever i hver årgang i highschool - dvs. 240 elever i alt. Til sammenligning går der 560 på St. Teresa's Academy (pigeskolen jeg går på lige nu), og der går 2000 elever på Blue Valley North, som er ret normalt for en amerikansk kommuneskole. Så den er virkelig lille! 
Jeg har besluttet, at jeg flytter skole, for Barstow er meget tættere på det, jeg havde håbet på at opleve i mit udvekslingsår. Desuden er den så meget tættere på, hvor jeg bor nu. Jeg er rigtig ked af, at jeg skal forlade alle mine nye veninder, men jeg håber da på, at jeg stadig kan se dem en gang i mellem! 
Da jeg besøgte skolen i torsdags, var jeg solgt fra det øjeblik, jeg satte fod der. Alle var så søde, og skolen vil rigtig gerne have mig der! Jeg gik rundt med en pige, som hedder Sophie hele dagen, og hun var skøn! Jeg mødte hendes venner, og jeg fik snakket med en masse. Jeg var med til hendes US History class, Anatomy class og Spanish 1 class. 
På St. Teresa's var jeg den eneste udvekslingsstudent på hele skolen, men på Barstow er der allerede 2 udvekslingsstudenter og desuden er der MANGE internationale elever (fra Asien, som er her mere end 1 år). Udvekslingsstudenterne er fra AFS, som er min organisation. Den ene er Clarissa fra Tyskland, men hun ankom senere til USA, end jeg gjorde, så jeg har endnu ikke mødt hende. Den anden er Leonardo fra Italien, og ham har jeg mødt nogle gange før. Jeg snakkede med Leo næsten hele dagen, og han viste mig rundt, introducerede mig til lærere og elever, samt gav mig gode råd med skema osv. Jeg synes det er ret fedt, at der går andre udvekslingsstudenter på skolen! :-D Leo introducerede mig også til en som hedder Alexander - som er 1/2 dansker! Så jeg spurgte på dansk, om han forstod, hvad jeg sagde, og han svarede på dansk!!! Det var ret vildt!! Så nu kan "mød en anden dansker" krydses af på min bucket-list, som jeg fik af min veninde Jose!! :-D
Jeg har besluttet, at jeg starter på skolen tirsdag, så  mandag kan jeg sige farvel/vi ses til alle mine venner og lærere, samt aflevere bøger og hente alle mine tegninger fra Drawing class - alt det praktiske.
Jeg glæder mig rigtig meget til at starte på tirsdag. Det bliver selvfølgelig hårdt at starte på en ny skole igen og begynde helt forfra med venner osv., men jeg har gjort det før, og jeg er frisk på at gøre det igen! :-D
Jeg er rigtig glad lige nu!
– M

Mit nye hus


Meg & Randy.
Miriam (14 år), Emi (19 år), Becca (17 år)

Vi har også fritimer på Barstow, så vi sad ude på gangen og snakkede, mens en af drengene spille guitar.


lørdag den 19. oktober 2013

The Hallbrook Country Club

Familien jeg bor hos har medlemskab i the country club! :-) Så amerikansk!! Så vi spiste aftensmad der i torsdags. Jeg kunne rigtig godt lide det! Alle kender hinanden, og tjenerne ved hvem man er, når man ankommer. Min værtsmor og søstre spiller tennis i klubben. :-)
– M

Vores første billede sammen! :-D


Sleepover med pigerne

Selvom det nu er 2 uger siden, synes jeg alligevel, at jeg lige ville vise et par billeder, fra da jeg var sammen med mine veninder Catherine, Molly, Kenzie, Shay og Marley.
Forrige lørdag brugte vi hele dagen på at shoppe i Oak Park Mall, hvilket var super hyggeligt. Vi fandt en photobooth, og jeg fik de sjoveste billeder af os derfra! :-D Efter shoppeturen tog jeg hjem til Marley, indtil vi tog videre hjem til Molly, hvor vi havde sleepover.
Vi fik pizza på bedste amerikanske vis - super size! Senere på aftenen gik vi udenfor med tæpper og skumfiduser og sad rundt om bålet i et par timer. Det var så koldt!! Men vildt hyggeligt!
Om morgenen fik jeg min første peanutbutter & jelly sandwich, og det var faktisk ikke så slemt!
– M





Først Pb&J sandwich

søndag den 13. oktober 2013

East Homecoming

I går var jeg til homecoming på Shawnee Mission East High School. Vi tog hjem til JC for at tage billeder. Denise og jeg fik vores corsage, og vi gav drengene deres blomst til jakken (hvad end den nu hedder) :-)
Efter vi fik taget tonsvis af billeder, tog vi ud og spise italiensk. Homecoming startede kl 20.00, men da vi kom kl. 20.15 var der næsten igen. Det var først omkring en time efter, at der begyndte at være fyldt op. Men der var næsten ingen i det hele taget, hvilket jeg ikke forstår, eftersom der går 2000 elever på skolen. Jeg var ret skuffet, for det var godt nok kedeligt. Jeg tror, at den største grund til at det var kedeligt, var fordi vi kun var fire personer. Drengene havde desværre ikke arrangeret at være i en homecoming gruppe, som alle andre gør. Og de havde desværre heller ikke nogle venner til festen. 
Vi besluttede os for, at aftenen næsten ikke kunne blive mere akavet og kedelig, så vi tog hjem til Denise, og så "Bruce Almighty". Jeg er virkelig ærgerlig over, at aftenen ikke var bedre. Men jeg glæder mig rigtig meget til næste lørdag, hvor jeg skal til homecoming på min egen skole. For først er vi en helt masse som mødes og tager billeder samt spiser sammen. Så tager vi til selve homecoming, og så er der et afterparty sammen med 30 af mine venner og veninder. Min date er min veninde fra Ungarn - Luca! Så det skal nok blive sjovt!
Jeg er i hvert fald glad for, at jeg stadig har min egen homecoming at se frem til! :-)
– M

Her får Denise og jeg vores blomster

Lukas og Denise fra Tyskland. Og JC og mig fra Danmark.


JC's amerikanske familie

JC's amerikanske bedsteforældre



Mig og min midlertidige værtsmor Meg



Weekend hos Denise

Så er jeg hjemme fra en weekend hos min veninde Denise som er en udvekslingsstudent fra Tyskland. Vi tog sammen til et homecoming game på "Shawnee Mission East High School", sammen med to andre udvekslingsstudenter fra Danmark og Tyskland. Lukas fra Tyskland havde spurgt Denise til homecoming på sin skole. Og JC (Jens Christian) fra Danmark, som går på sammen skole, spurgte mig her i mandags. Det var en fed oplevelse at se, hvordan tingene foregår på en rigtig amerikansk high school. Vi var faktisk også på TV!! Lukas' værtsmor lagde et billede på facebook.
Da vi kom hjem fredag aften gik vi (eller mere præcist - tog en af de to glaselevatorer i huset) ned til hendes minibiograf i kælderen! Vi faldt i søvn dernede, så vi sov i hendes minibiograf, men det var helt okay, for stolene kan køres helt tilbage, så det er som at ligge ned!! :-)
Lørdag fik vi en manicure og pedicure, hvilket var sjovt at prøve, og så brugte vi ellers dagen på at gøre os klar til homecoming om aftenen.
– M




Der er jeg jo :-)

Selvfølgelig skal man da have en elevator i sit hus! :-D

Privat Biograf

Manicure & Pedicure

torsdag den 10. oktober 2013

Skifte værtsfamilie


For dem som kun læser min blog og ikke har talt med mig, siden jeg tog hjemmefra, kommer dette til at være lidt af en overraskelse … jeg har skiftet værtsfamilie.
Det var ikke en god sammensætning mellem mig og familien, og jeg havde det ikke så godt. Så efter at have boet der i 2 måneder besluttede jeg at flytte. Jeg flyttede ud søndag aften, og det var ikke en behagelig weekend! Sammen med min kontaktperson fik jeg pakket alle mine ting, og hun kørte mig hen til familien Adler, som er en midlertidig familie, indtil vi finder en permanent familie til mig!
Der har været så meget drama, stress og forvirring de sidste par uger, og jeg har det endelig som om, jeg kan trække vejret igen. Jeg vil ikke komme ind på detaljer og grunde til at flytte. Dem derhjemme, som skal vide detaljerne, har fået en lang e-mail, men af respekt for min tidligere værtsfamilie, vil jeg ikke skrive om dem på internettet. Hvis nogle har spørgsmål (danske venner, fremtidige/nuværende udvekslingsstudenter…) så kan du skrive til mig på min mail: michelle.sand@mac.com.
Jeg har det rigtig godt i min familie lige nu! De er så søde, sjove og hjælpsomme. Jeg har en værtsmor som har arbejdet med AFS i mange år, og hun er selv kontaktperson for flere udvekslingsstudenter lige nu, og desuden har hun selv været udvekslingsstudent. Hun hedder Meg, og hendes mand hedder Randy. De har to piger på en kommuneskole, tæt på hvor vi bor (Blue Valley North Highschool). Den ældste er Becca, som er en 17-årig senior. Miriam er den yngste på 14 år, og hun er freshman på dem samme skole. Desuden har de også en ældre datter, som går på college, men hun bor ikke hjemme.
Det er meget mærkeligt ikke at vide, hvor længe jeg skal bo her! Det er nemlig svært at finde en værtsfamilie. Og så er der hele skolesituationen… for enten skal jeg blive ved med at gå på min skole, og så kan vi kun lede efter værtsfamilier her. Eller også skal vi prøve at få mig ind på en anden skole, så vi kan lede efter familier i et større område, men det er svært at få en skoleplads!
Jeg har virkelig meget at tænke på lige nu! Men jeg er et rigtig godt sted, med dejlige mennesker. Jeg er stadig lidt rundt på gulvet over at være flyttet – tænk lige at det skulle ske! Men 1/3 udvekslingsstudenter i verden skifter i løbet af deres år, og 1/4 udvekslingsstudenter i Kansas City områder skifter!
– M

søndag den 29. september 2013

Silver Dollar City

Så var det igen blevet tid til at stå tidligt op lørdag morgen for at køre 3,5 timer dybt ind i Missouri. Denne gang gik turen til Branson (syd Missouri (nabostaten til Kansas)) for at tage i forlystelsesparken ”Silver Dollar City”. Hele parken er lavet, som var det år 1883 i ”the mid-west” – aka. cowboystil! Så den stod på ”howdy partner”, ”ya’ll” osv. Og desuden var det halloween pyntet. Sikke de amerikanere dog kan pynte op!
Vi tog rimelig hurtigt op i den første rutsjebane, og jeg havde bare ingen ide om, hvad jeg gik ind til! Det var så sindssygt vildt! Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Jeg skreg så meget – jeg var absolut rædselsslagen! Da vi var færdige, sad jeg og prøvede at få vejret, men så begyndte jeg bare og græde. Men så begyndte jeg at grine! Det er noget, jeg gør nogle gange! Græde OG grine på samme tid. Og sådan her blev jeg ved de næste 5 minutter. Jeg grinene og grinede, med tårerne trillende ned af kinderne. Jeg var simpelthen i chok!!!!!
Så jeg fatter virkelig ikke, hvorfor jeg turde gå op i en ny rutsjebane… men det gjorde jeg altså. Jeg sad med lukkede øjne hele vejen! Det var lige så slemt som den første, selvom jeg der sad på forreste række med åbne øjne! Den kørte 103 km/t. i 3 minutter, og til samligning kører Dæmonen i Tivoli kun 77 km/t. i under 2 minut!! Jeg kan roligt sige, at jeg er mærket for livet! Jeg var ikke oppe i andre forlystelser resten af dagen og heller ikke dagen efter, hvor vi igen var i parken. Der går lidt tid, før jeg igen skal op i nogen som helst! :-D
Hen på eftermiddagen begyndte det at stå ned i stænger, så der tog vi i kirke og derefter ud og spise. Hotellet, hvor vi overnattede, havde en indendørs pool, som mine værtssøskende og værtsfar badede i, mens jeg var i fitnessrummet for at løbe senere på aftenen. Det var så rart at sove den aften, for det var første gang i 3 dage, hvor jeg ikke vågnede kl. 03 om natten for så at ligge vågen i 2 timer! :-)
I parken var der helt vildt mange boder, så det var mest det, søndagen blev brugt på. Jeg elskede boden med fotografier, og det var hyggeligt at tale med fotografen! Jeg kunne også rigtig godt lide julepynts butikken, hvor jeg fik købt 3 ting til min samling, som min bedstemor startede med min søster og mig for nogle år siden. Der var så mange fine, gamle og underlige ting i alle boderne og butikkerne! :-)
– M




Jeg havde ingen ide om, hvad der ventede mig!

Her er vi lige kommet ned, og jeg prøver at få vejret..

Og SÅ begynder jeg og tude

Jeg grinte og græd på SAMME TID i 5 minutter. Jeg var i chok!

ham som styrede den såkaldte Wildfire gav mig dette fine bånd, som trøst!

Dejlig frokost


Man skal da ikke være i tvivl om, hvor jeg er henne


Friture stegt kage med sukker (jeg var ikke helt frisk på at smage...)

Hotellet hvor vi sov - læg mærke til bjørnen til venstre






Dette råd tog jeg til mig resten af weekenden!




Dette var den første jeg var oppe i dagen før  - "Wild Fire"

Denne var nr. 2. ("Powder Keg") Man kan ikke se det, men den går næsten lodret ned! Det eneste info, jeg fik, før jeg prøvede denne, var, at den ikke vendte på hovedet ligesom den anden.. Men slem var den alligevel!!!