lørdag den 25. januar 2014

Basketball, shopping, Bar Mitzva... the usual

Jeg har så mange planer i denne weekend! I går havde min værtsfamilie og jeg en masse mennesker til middag – inklusiv min veninde Maelle fra Belgien og hendes værtssøster Rose. Jeg har været sammen med dem nogle gange før, så det var rigtig hyggeligt at se dem igen. Eftersom det var fredag aften, blev stearinlysene tændt, den jødiske bøn bedt, og det flettede jødiske brød skåret. Senere den aften spurgte min veninde Lauren fra skolen, om jeg ikke ville hjælpe hende med at styre tid, buzzer og point med hende til to af de middle school basketball kampe, der var i dag.
Kampene startede kl. 9 her i morges, og det var så sjovt! Jeg styrede de to store digitale pointtavler, som er på væggene i hver sin ende af salen. Jeg har aldrig været interesseret i sport, men jeg lærte virkelig noget om basketball i dag! I løbet af den første kamp lavede jeg en del fejl, hvor jeg startede og stoppede tiden lidt for tidligt eller sent, jeg glemte at buzze, jeg gav points og fouls til de lidt forkerte steder osv…. Men i løbet af kamp nr. 2 lavede jeg ikke en eneste fejl!! Jeg var ret stolt af mig selv! Jeg havde en hyggelig og sjov morgen med Lauren, som jeg endda får ”on campus voulenteer hours” for!!
Min værtsmor hentede mig, da jeg var færdig, og så tog vi i ”the mall” og shoppede. Det er så dejligt, at der er så meget fokus i denne familie på, at alle os piger får vores alene tid med min værtsmor! Jeg fik købt et par bukser fra American Eagle og en tynd jakke fra Nordstrom.
Efter de 2 timers basketball og næsten 4 timers shopping var jeg så træt! Jeg havde lige tid til at ligge ned og slappe lidt af, før vi skulle videre til en jødisk Bar Mitzva! Det var desværre kun gudstjenesten (ved ikke om det er ordet for det) i synagogen, så ikke en kæmpe stor fest. Men det var alligevel spændende at være en del af. Jeg kom dog til at lægge toraen (deres bibel) ned på gulvet - det er meget respektløst at lægge Gud på jorden!!! UPS!! Og jeg vidste heller ikke, at jeg ikke måtte vende ryggen til, da den store Tora skriftrulle (på størrelse med ½ menneske) blev båret rundt mellem stolerækkerne! Dobbelt UPS!!
Der er mere på programmet igen i morgen!...

– M


Jeg stod for disse maskiner! 
Lauren skrev alle point og detaljer for spillerne ned i bogen vist på næste billede.

Teamwork!:  Lauren og mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar