søndag den 22. december 2013

Tidlig amerikansk jul

I dag faldt julens første rigtige lag sne, så det første, jeg gjorde, var at tage min jakke ud over mit nattøj og gik ud for at tage et billede af den fine sne. Som de fleste af jer ved, er min værtsfamilie jødisk, så de holder ikke jul. Vi har derfor prøvet at finde et sted, hvor jeg kunne komme og holde amerikansk jul. Der var nogle forskellige steder, som jeg kunne vælge imellem, men jeg endte med at beslutte mig for at tilbringe juledagene med min værtsfamilie. Mom fandt dog alligevel et sted jeg kunne holde jul – men den 22. december og ikke den 24. og 25., og så kan jeg dermed stadig være en del af min families traditioner over juledagene. 
Så i dag tog jeg hjem til min værtsmors AFS ven og hendes familie. De bor i en by, som hedder "Peculiar", som var lidt sjovt. Der blev brugt lang tid på at lave maden, som var: ham, rolls, corn-casseroll, green-bean-casseroll, applesause, mashed potatoes. Så det var julefrokost/middag.
Jeg brugte det meste af dagen på at tale med Katherine, som jeg kom med, og hendes datter, som vi besøgte. 
Da vi åbnede gaver, havde jeg en masse gavekort med til dem alle, og jeg fik selv en masse dejlige gaver! Jeg har fået nogle gaver sendt hjemmefra, men mom foreslog, at jeg venter med at åbne dem til juleaften. Juleaften skal vi ud og spise kinesisk, og så i biografen og se "Saving Mr. Banks". Julemorgen spiser vi brunch, ser film hele dagen og laver gingerbread-houses. Så jeg glæder mig faktisk rigtig meget til deres (ikke-jul)-jule-traditioner. Det er jo også en del af det at være en del af en jødisk familie - at være en del af deres traditioner. Desuden vil jeg jo helst være sammen med dem, som jeg betragter som min familie.
Jeg havde en dejlig dag, hvor jeg fik set én af mange mange forkellige udgaver af jul. Jeg har dog fundet ud af, at det, som betyder noget ved julen, og gør den til det, den er, er de traditioner, som man er vokset op med, og at man er sammen med mennekser man holder af. Så juleaften og juledag har jeg én af disse to ting. 
– M

Årets første rigtige sne ved mit hus




Katherine og mig




Denne hund er 14 år gammel, og vejer 1 kg.!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar