søndag den 2. februar 2014

Pembroke short stay

Så er jeg hjemme fra 5 helt fantastiske dage hos familien Penning. Torsdag og fredag var jeg rundt i forskellige klasser og mødte en masse søde mennesker. Fredag aften mødtes vi alle sammen til et pre-game pizzaparty, hvorefter vi så tog til basketball kampen på skolen. Det var ”red out”, så alle havde skolens farve; rød på! Meningen var at en af eleverne skulle klæde sig ud som Moses, og så var elever ”det røde hav”. Så skulle Moses stå foran os og dele os i to, hvor vi så faldt oven på hinanden i rækkerne. Utrolig nok virkede det faktisk!
Kampen var så amerikansk, som den kunne blive! Det var ”School spirit”, cheerleaders, dansere, kampråb… Det var virkelig sjovt! Efter Pembroke havde vundet kampen, tog vi alle til ”Winsteads” (en diner), for at fejre det! På Winsteads har de noget som hedder en ”Skyscraper”. Det er en milkshake, som er næsten 2 liter stor!! Og når man bestiller, kommer personalet syngende ud fra køkkenet med en tamburin!! De synger ”Skyscraper, skyscraper coming your way. We’re having fun the Winsteads way! Wuuaa, wuaa, wuuaa, wuaa!!” Det er så sjovt!!
Lørdag formiddag tog vi ud og skøjte. Det sjoveste var helt klart at se Bruno fra Brazilien stå på skøjter!! Det var første gang han nogensinde havde prøvet det før, og det var som at se Bambi på glat is! Vi gjorde alle hvad vi kunne for at hjælpe. Min værtssøster Paige prøvede endda at gribe ham en af de mange gange han faldt!
Efter skøjtning tog vi til ”Fritz’s Railroad Restaurant” (burgersted), hvor man sidder i sin ”booth”, og så bestiller man mad fra telefonen ved siden af sig. Når maden er klar, sendes det ud med tog, og bliver sænket ned til bordet fra togbanen!!
Senere lørdag aften var der en international middag planlagt for os alle sammen, hvor vi skulle lave noget mad fra vores eget land. Paige og jeg lavede frikadeller og pastasalat! De blev virkelig gode, og hvor var det rart at få noget dansk mad igen!! Folk var helt vilde med dem!! Vi havde så mange nationaliteter på vores tallerkener! Japansk, koreansk, italiensk, dansk, ungarsk, belgisk, colombiansk, brasiliansk…
Efter middagen var der en komsammen/fest hjemme hos Walter. Det var super hyggeligt og meget stille og roligt! Jeg tror at vi var omkring 40 mennesker der! Paige og jeg var hjemme kl. 23.30, men var ikke i seng før 2 timer senere, fordi var bare var oppe og snakke. I morges var vi ude og shoppe en time, men så skulle jeg hjem.
Jeg har haft nogle skønne dage hos familien, hvor jeg blev virkelig gode venner med Paige og Emily. Det er en super sød familie, som jeg helt klart har tænkt mig at besøge igen. Heldigvis bor vi kun en halv time fra hinanden!
– M








Paige (midlertidig værtssøster)

Maelle (Belgien)

Luca (Ungarn)

Birka (Danmark)

Miriam (USA), mig, Birka (Danmark), Sofie (Norge)






























Ingen kommentarer:

Send en kommentar