tirsdag den 18. februar 2014

Pennsylvania, Quinceañera, og omveje

Jeg håber, at i har haft en dejlig vinterferie derhjemme! Herovre har vi ”spring-break” i stedet, men det er først i marts. Dog havde vi en lang weekend pga. ”President’s Day” i dag. Torsdag efter skole tog vi til Pittsburgh, Pennsylvania for at tage til min værtsmors venindes datters Quinceañera  Det er en mexicansk kæmpe stor 15-års fødselsdag! Der var ca. 160 mennesker! Vi havde nogle dage til at være turister i Pittsburgh, som er en virkelig interessant by. Størstedelen af byen er lavet af stål, den ser rigtig gammel ud, der er kæmpe bakker over det hele, samt en hel del broer, og der var alle mulige gamle butikker – med de mærkeligste ting i. På de fleste af bygningerne var der malet på hele vægge, hvilket så virkelig flot og farverigt ud.
Til fødselsdagen var der både photobooth, airbrushed t-shirts, og indiske henna. Det var en rigtig sjov aften! Næste morgen var der brunch samme sted, og om aftenen skulle vi til indisk middag i familiens hjem i Ohio. Hele weekenden var et mix mellem indisk og mexikansk, idet moren er fra Columbia, og faren er fra Indien! Da jeg hørte, at vi skulle til Ohio en af aftenerne, tænkte jeg, at det da var langt væk, men det var kun en time i bil! Og vi kørte også lige gennem West Virginia! Så det var lige 3 stater! :-)
Lige nu sidder jeg i flyet på vej hjem til Kansas City, men jeg poster nok først i morgen. Det er noget af en tur, vi er på! I går aftes fik vi af vide, at begge vores fly var aflyste i dag! Så vi betalte for et andet fly til Philadelphia (østsiden af staten), for så at tage til Kansas City. Men så blev flyet derfra aflyst, så vi måtte tage til New York City et par timer. Det var ret sejt lige at se NYC skyline igen! Fik øje på Statue of Liberty. Men så blev det fly også aflyst, dog kom vi heldigvis på et andet til NYC. Vi fik 3 timer i lufthavnen i New York! Heldigvis er vi nu endelig på det sidste fly!
Vi har været oppe og i gang siden kl. 6.30 i morges, og vi lander ikke før kl. 22.30! Og før vi er ude af flyet, og har fundet vores baggage og bilen…uhhaa… og så har vi 1 times køretur hjem fra lufthavnen! Fy for søren da! Tænk lige at vi skulle øst for at tage vest! Det er pga. den snestorm, som er på østkysten! Alt var ok, hvor vi var, men flyene kunne ikke komme til os, idet de sad fast i andre lufthavne pga. vejret. Men sådan er det! Vi kan tage hjem til Kansas, hvor det bliver 14 grader i morgen! Det er altså vildt med det vejr – for en uge siden var det under minus 20 grader! Tror jeg tager mig en lur nu. Vi bliver helt sikkert trætte i skolen i morgen! Men det har i hvert fald været et eventyr!

– M










min værtsfar og mig




quencieneda




West Virginia

Indisk mad



Jeg bliver altid staver Mo( r )gensen!



3 stater på en aften

NYC fra oven

Turen hjem


Ingen kommentarer:

Send en kommentar