torsdag den 10. april 2014

Royals baseball game w/ the choir

Nu har jeg også været til en pro baseball kamp! I mandags tog jeg med koret til The Kansas City Royals baseball kamp. Vi var blevet valgt til at synge den amerikanske nationalsang nede på banen foran alle tilskuerne. Det var en helt fantastisk oplevelse, at stå dernede og synge, mens alle vendte mod det amerikanske flag. Vi blev filmet og var vidst nok på tv! Jeg fik da også taget et par hurtige billeder mens vi var dernede! Vi blev for at se kampen bagefter, hvor vi havde virkelig gode pladser. Vi var ikke hjemme på skolen før kl. 22, så da jeg kom hjem var jeg virkelig træt! Jeg var færdig med lektier ved midnat.
– M

Backstage

Rachel :)


Nede fra banen

















Sarah :-)




søndag den 6. april 2014

Surprise fødselsdagsfester, Luca, Track, Assassins...

Ihh altså, nu er der igen gået lang tid siden, jeg sidst skrev på bloggen! Mit amerikanske liv er så travlt, at jeg næsten ikke engang selv kan tro det! Hver dag, siden jeg kom tilbage fra spring break, har jeg været til track practice (atletik træning) efter skole. Fredag mødtes jeg med min AFS kontaktperson Karen, for derefter at shoppe fødselsdagsgaver og lidt til mig selv, og så til min japanske veninde; Emily’s surprise fødselsdagsfest!
Lørdag var virkelig travl! Jeg lavede lektier, løb en tur, og fik klaret 3 x vasketøj, før jeg tog ud til frokost med min veninde Janie. Derefter til Oak Park Mall for at hjælpe med at finde en prom kjole til min veninde Rachel. Og derfra direkte til min thai veninde; Palm’s 18 års surprise fødselsdag!
På Becca’s skole (min 17 årige værtssøster) er der en leg for the seniors. Den hedder ”assassins”, og alle trækker et navn på den person, de skal skyde med en vandpistol. Så alle har en, de skal dræbe, og en som de bliver dræbt af. De går alle virkelig meget op i det, og Becca er blevet jagtet i hendes bil et par gange! Så til Palm’s fødselsdag var vi på en restaurant, og Becca’s offer kom tilfældigvis ind af døren. Hun så ham, tog stille sin vandpistol op (som hun har med alle steder! Selv ud til postkassen derhjemme!) og så spurtede hun mod ham og skød ham! Det var virkelig sjovt!
I dag (søndag) har jeg været sammen med Luca hele dagen! Hvor har jeg dog savnet hende! Hun er det sødeste og gladeste menneske jeg kender!! Og det bedste er, at hendes dejlige humør altid smitter af! Vi har det altid så sjovt sammen!

– M

PS. undskyld alle de dårlige billeder, de er alle tager med min iphone! Det er ikke let at tage et selfie med et kæmpe kamera. :-)


Becca med sit våben!

Gave fra Luca

Ny Track uniform

Mit locker på skolen.... Track & International Club

Ny kjole

Palm <3

Tillykke med de 18 år Emily

Tillykke med de 18 år Emily

Rachel :-)

Palm igen

Luca <3 <3


Fjollebillede


mandag den 31. marts 2014

Washington DC

Det var en meget kort flyvetur til DC i torsdags på kun 50 minutter. Alex og jeg sad og så ”Breaking Bad” og hørte noget af hans band musik, så det tog ikke lang tid at komme til dertil. Fredag morgen havde vi en rundvisning af ”The Capitol Building” (US kongres). Det var virkelig imponerende, og idet det kun var os i gruppen, kom vi ud og se en privat balkon, som havde udsigt til hele DC med de diagonale gader!
De 3 drenge og Steven har en leg, hvor de giver hinanden en på siden af kinden, når de går forbi hinanden, kommer bagfra, når de koncentrerer sig, og i det hele taget, hver gang de får chancen. Det er virkelig sjovt at se på. Så i dag uden for et museum, skulle Alex skulle til at give Steven en på siden af hovedet mens han stod med ryggen til os, men så kom jeg bagfra Alex, og gav ham en på siden af hovedet. Han var vildt chokeret, og han så den slet ikke komme! Det var så fedt, og alle var flade af grin. Han fik (desværre for ham) af vide, at han ikke måtte slå tilbage. Det var så sjovt!!
På ”The Natural History Museum” gik Alex og jeg og talte om evolutionsteorier i forhold til religion. Bag os hørte vi en lille dreng spørge sin mor, om mennesker kommer fra aber. Hun svarede, at det er der jo nogle mennesker som tror på, men det foretrækker hun ikke at tro på! Vi kunne ikke andet end at ryste lidt på hovedet, for vi havde netop talt om det! På dette museum så vi ”The Hope Diamond”, som man ser på film!
I DC regnede det alle 3 dage! Men det stoppede os ikke fra at gå fra den ene ende af kortet helt til vi ikke længere befandt os på kortet! Vi fik set så mange ting: Det Hvide Hus, The Capitol Building, Library of Congress, Supreme Court, Penthagon, Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, WW2 memorial, Vietnam memorial, Martin Luther King memorial…. Listen er lang!!
Vi fik endda en rundvisning af det hvide hus indefra!! Vi skulle igennem 4 stadier af sikkerhedscheck, og der var et tidspunkt, hvor vi blev stillet ind i et rum, for at en hund kunne sniffe til os! Da vi havde været igennem det Hvide Hus, gik vi ud af hoveddøren!! Det var ret fedt!!
Vores sidste dag blev tilbragt på ”The Air and Space Museum”, som havde tonsvis af flyvere, helikoptere, rumraketter, osv. Der var endda det fly, som bombede Japan i 2. Verdenskrig! Mens vi var der, var der en hel del snak om flypriser fra NC til DK og omvendt! Der er i hvert fald nogle opsparingsprojekter, som begynder til sommer!
Det var godt nok ikke sjovt i lufthavnen! Vi blev ved med at prøve at udskyde det, for ingen af os ville sige farvel! Den familie er så fantastisk, at jeg ikke engang kan beskrive det! Det var specielt hårdt at sige farvel, for jeg vidste ikke hvornår og om jeg nogensinde kommer til at se dem igen! Jeg havde lovet mig selv ikke at græde, men Angela begyndte, og så er det jo en ”lost cause”!! Da vi sagde farvel, sagde Angela de sødeste ting! De fik alle kæmpe krammere, før jeg gik mod security for at nå mit fly! Der gik ikke mange minutter før jeg fik sms’er og billeder sendt fra både Alex, Angela og Steven! Jeg ringede til min dejlige far hjemme i DK, og det hjalp at tale med ham. Hans kloge ordsprog for den dag var: ”Hvor der er vilje, er der vej”.
De 9 dage, jeg tilbragte med dem, gik alt for hurtigt! Men det er en af de bedste ferier, jeg nogensinde har været på! Jeg kan ikke vente med at se dem alle igen!

– M


Library of Congress






Lincoln Memorial

The Washington Monument








2. Verdenskrig monument



Lige kommet ud af hoveddøren af Det Hvide Hus



White House Selfie

Foran Det Hvide Hus