mandag den 31. marts 2014

Washington DC

Det var en meget kort flyvetur til DC i torsdags på kun 50 minutter. Alex og jeg sad og så ”Breaking Bad” og hørte noget af hans band musik, så det tog ikke lang tid at komme til dertil. Fredag morgen havde vi en rundvisning af ”The Capitol Building” (US kongres). Det var virkelig imponerende, og idet det kun var os i gruppen, kom vi ud og se en privat balkon, som havde udsigt til hele DC med de diagonale gader!
De 3 drenge og Steven har en leg, hvor de giver hinanden en på siden af kinden, når de går forbi hinanden, kommer bagfra, når de koncentrerer sig, og i det hele taget, hver gang de får chancen. Det er virkelig sjovt at se på. Så i dag uden for et museum, skulle Alex skulle til at give Steven en på siden af hovedet mens han stod med ryggen til os, men så kom jeg bagfra Alex, og gav ham en på siden af hovedet. Han var vildt chokeret, og han så den slet ikke komme! Det var så fedt, og alle var flade af grin. Han fik (desværre for ham) af vide, at han ikke måtte slå tilbage. Det var så sjovt!!
På ”The Natural History Museum” gik Alex og jeg og talte om evolutionsteorier i forhold til religion. Bag os hørte vi en lille dreng spørge sin mor, om mennesker kommer fra aber. Hun svarede, at det er der jo nogle mennesker som tror på, men det foretrækker hun ikke at tro på! Vi kunne ikke andet end at ryste lidt på hovedet, for vi havde netop talt om det! På dette museum så vi ”The Hope Diamond”, som man ser på film!
I DC regnede det alle 3 dage! Men det stoppede os ikke fra at gå fra den ene ende af kortet helt til vi ikke længere befandt os på kortet! Vi fik set så mange ting: Det Hvide Hus, The Capitol Building, Library of Congress, Supreme Court, Penthagon, Lincoln Memorial, Jefferson Memorial, WW2 memorial, Vietnam memorial, Martin Luther King memorial…. Listen er lang!!
Vi fik endda en rundvisning af det hvide hus indefra!! Vi skulle igennem 4 stadier af sikkerhedscheck, og der var et tidspunkt, hvor vi blev stillet ind i et rum, for at en hund kunne sniffe til os! Da vi havde været igennem det Hvide Hus, gik vi ud af hoveddøren!! Det var ret fedt!!
Vores sidste dag blev tilbragt på ”The Air and Space Museum”, som havde tonsvis af flyvere, helikoptere, rumraketter, osv. Der var endda det fly, som bombede Japan i 2. Verdenskrig! Mens vi var der, var der en hel del snak om flypriser fra NC til DK og omvendt! Der er i hvert fald nogle opsparingsprojekter, som begynder til sommer!
Det var godt nok ikke sjovt i lufthavnen! Vi blev ved med at prøve at udskyde det, for ingen af os ville sige farvel! Den familie er så fantastisk, at jeg ikke engang kan beskrive det! Det var specielt hårdt at sige farvel, for jeg vidste ikke hvornår og om jeg nogensinde kommer til at se dem igen! Jeg havde lovet mig selv ikke at græde, men Angela begyndte, og så er det jo en ”lost cause”!! Da vi sagde farvel, sagde Angela de sødeste ting! De fik alle kæmpe krammere, før jeg gik mod security for at nå mit fly! Der gik ikke mange minutter før jeg fik sms’er og billeder sendt fra både Alex, Angela og Steven! Jeg ringede til min dejlige far hjemme i DK, og det hjalp at tale med ham. Hans kloge ordsprog for den dag var: ”Hvor der er vilje, er der vej”.
De 9 dage, jeg tilbragte med dem, gik alt for hurtigt! Men det er en af de bedste ferier, jeg nogensinde har været på! Jeg kan ikke vente med at se dem alle igen!

– M


Library of Congress






Lincoln Memorial

The Washington Monument








2. Verdenskrig monument



Lige kommet ud af hoveddøren af Det Hvide Hus



White House Selfie

Foran Det Hvide Hus



Ingen kommentarer:

Send en kommentar