torsdag den 27. marts 2014

North Carolina

Jeg tog direkte fra Californien til North Carolina for at begynde den 2. halvdel af min ”spring break”. Jeg tog dertil for at besøge en af min fars high school venner, fra dengang han selv var udvekslingsstudent i Hickory, NC. Hans ven Steven, besøgte min familie i Danmark sidste efterår og sagde, at jeg da skulle komme og besøge dem! Lige siden da har jeg været i kontakt med dem. :-)
Steven er gift med søde Angela, som han mødte i High School, så de kender begge min far. Det er noget helt specielt at kunne tale med dem om ham, for der er jo ingen andre som kender ham, som de gjorde/gør. De har 3 drenge: Andrew (næsten 19 år), Alex (17 år), og Spencer (næsten 13 år). Jep, jeg boede i et hus i 9 dage med 3 drenge, og det var … SÅ SJOVT! :-)
Steven og Angela hentede mig i Charlotte lufthavn, og så kørte vi hjem til deres hus i Troutman, som er så lille en by, at den kun har 2 stoplys!! Den 1. morgen jeg var der, sagde Steven, at inden for de første 5 min. efter han havde mødt mig, var der 3 ting, han lagde mærke til: 1) No accent, 2) Taller than expected, 3) Very humble and overachieving. Hehe :-D Det med accenten fik jeg af vide mange gange i løbet af ugen!
Mens jeg var i NC, fik jeg mulighed for at besøge min fars gamle skole samt at mødes med Holger; en af mine udvekslingsvenner fra Danmark. Vi var også i Baptist kirke, som var mere ligesom at være til koncert – helt klart anderledes end Danmark!! Vi tog også til Biltmore, som er det største privatejet hjem, og det tætteste man kommer på et slot i USA, så det er en rigtig turistattraktion i Asheville, hvor man kan se ud over alle bjergene! Det var meget smukt! Haha, restauranten, hvor vi havde frokost, var i en stald!
Allerede efter bare et par dage med familien, var jeg helt vilde med dem! Der er snak og grin dagen lang, hvor vi gik i seng længe efter midnat. Forældrene (specielt Steven) minder utrolig meget om mine egne forældre, drengene var med et amerikansk ord: AWESOME! Men Alex og jeg har skrevet sammen i ca. 6 mdr. så vi var allerede rigtig gode venner, da jeg kom.
En af dagene tog jeg med Angela og Alex til en universitets anatomi klasse, og senere tog jeg med Alex i skole, som var noget af en oplevelse – ”Southern public American high school”. Der var i hvert fald massere af cowboystøvler, og accenten var tung! Der var nuggets og pomfritter til frokost. :-) haha. Jeg kunne rigtig godt lide hans venner, som alle var søde og nysgerrige. De spurgte, hvor Danmark er, og om engelsk er vores 1. sprog. :-) Senere den dag tog vi ud og shoppe, og jeg fandt min prom dress!!
En af dagene var jeg med Andrew i skole efterfulgt af frokost, vi fik talt om en hel masse, og jeg fik mig en masse nyt musik, for vi fandt ud af at vi har meget ens musiksmag. Vi tog alle sammen ud og bowle om aftenen, og jeg fik en score på 44, mens de andre var oppe i 90’erne og 100’erne! Hehe, jeg har aldrig været god til det med at kaste noget – lige meget hvad det er! :-) Vi fik også pyntet deres helårs-juletræ. Det gik fra at være ”St. Patricks” til at være påske pyntet.
Jeg fik prøvet forskellige sydstats ting, f.eks. 1) Grits: grød som er et kornprodukt med smør og salt. 2) Souse: firkanter med alt andet end kød i. 3)Sweet ice tea: meget sødt, smager af kold rigtig the, ikke ligesom Lipton. 3) Cherryvine: meget sød kirkebær sodavand. Hahah jeg er ikke rigtig en fan af nogle af dem! Men Angela’s hjemmelavet mad var virkelig god!!
Den sidste dag i NC, tog jeg med Alex i skole hele dagen. Det var endnu bedre end den første dag, for jeg fik talt med så mange søde mennesker, og blev vist rundt på skolens område. De var 2 ret andreledes klasser, man kan tage. En af dem er landbrug, så der var en masse geder, kaniner, og endda et æsel på skolen! De har også en militær klasse, så mange unge på min alder gik rundt i rigtige uniformer! Det var underligt at se, for de lignede rigtige soldater! Jeg var med til 4 klasser: Spanish II, Band, Precalculus, og AP Biology. Den sidste var virkelig sjov, for de havde bare en fjolle dag for min skyld!
NC var helt fantastisk! Angela, Steven, Alex, Spencer og jeg fløj til Washington DC sammen torsdag den 27. marts, for at have et par dage der, før jeg skulle hjem til Kansas.

– M

Min DK fars amerikanske skole og årgang. 
Vægen han var med til at bygge i 1990.

Angela og mig foran Biltmore

Min fars amerikanske værts-hjemby

Biltmore

Frokost i gammel hestestald









College anatomy class


Besøgte Holger fra DK i hans værtsstat


Ingen kommentarer:

Send en kommentar