søndag den 16. marts 2014

Søsterdag og japansk middag

Super hyggelig dag! Startede med zumba, som var virkelig sjovt! Miriam og jeg var alene på hotellet i dag – resten havde biletter til en tennis kamp. Miriam og jeg nød solen ved poolen med smooties, vi fik spillet lidt bold, og jeg fik skypet lidt med min dejlige far!
Her til aften spiste vi middag på en japansk restaurant, hvor de lavede maden foran os! Mums! :-)
– M



lørdag den 15. marts 2014

Morgen marked og afslapning

Tidligt i morges tog vi til et kæmpe stort udendørs marked. Der var alt mellem himmel og jord… Jeg elsker markeder!! :-D
Vi var hjemme ved hotellet før frokost, så vi fik mange gode timer ved poolen i dag. Jeg er fastsat på at blive brun, men nu må vi se, om det bliver rød i stedet, hvis jeg bliver for utålmodig! Det er skønt at lave absolut ingenting!
Jeg fik taget en masse billeder af hotellet i dag. Det er så smukt med alle palmetræerne og bjergene i baggrunden.

– M

Markedet





SÅ SØDE!!! YUM


Familiebillede!! :-D

Udsigten fra værelset

Udsigten fra poolen

"Palm" Desert



Billede af poolen gennem vandfaldet

fredag den 14. marts 2014

Spring Break i Californien

Så er jeg i Palm Desert i Californien! Vores fly lettede kl. 7.30 i morges, så vi er alle pænt trætte! Vi spiste morgenmad i Los Angeles ved havet, som var fantastisk – jeg har ikke været ved havet i næsten 8 mdr! Vi kørte derefter 2 timer ind i ørkenen til Palm Desert (tæt på Palm Springs), og det er så skønt! Vi har vores egen lejlighed med smuk udsigt til alle bjergene (skal nok tage billeder)! :-) Vi skal være her 1 uge! Her er et par af 30 grader – og meget tørt! Dejligt med noget varme! :-)
PS. Til middag i aftes på en mexikansk restaurant, var der levende musik, og jeg fik en serenade fra saxofonisten! :-D Haha, så har jeg prøvet det!

– M


Mig og Miriam (værtssøster)






Værtssøstre og værtsfar


Barstow at state basketball game

I går tog hele skolen til Columbia, Missouri, for at heppe på vores basketball hold, som var til playoffs til ”state championships”! Det var en fantastisk oplevelse, og en meget spændende kamp! Da vi så det andet holds spillere, tænkte vi, at vi ikke havde en chance… Men vi vandt!! State finals er på lørdag, men den kamp kan jeg desværre ikke tage til. :-)

– M







søndag den 9. marts 2014

Track, teater, venner, AFS fest, skitur…

Så er det igen blevet søndag – slutningen på endnu en travl weekend i mit helt eventyrlige amerikanske liv! Hver dag i denne uge har jeg været til næsten 2 timers track & field (atletik) efter skole. Det er første gang jeg er på et skole sportshold, så det er spændende! Det er et super sjovt hold, og det er en dejlig følelse at være en del af et hold, hvor man støtter og opmuntrer hinanden til at blive bedre.
Fredag aften efter track tog Janie (skoleveninde) og jeg ud og spiste, for derefter at tage tilbage til skolen for at se skuespillet! :-) Selvfølgelig var der også track træning lørdag eftermiddag i 2 timer (sjette dag i træk)! Jeg skulle også lige lære et helt digt udenad på engelsk, som jeg skal fremlægge i morgen (The Road Not Taken by Robert Frost).
Lørdag aften skulle jeg til en AFS arrangeret fest i Independence, Missouri. Der var ikke så mange mennesker, og 98% af dem var piger! Jeg fik talt med en del af mine venner, som var der, men næsten hele aftenen talte jeg med Mikkel (min ven fra Danmark, som var i min gruppe, da vi fløj herover). Det var en hyggelig aften, som endte med et sleepover hjemme hos min japanske veninde Emily sammen med Moemi (Japan også). Vi var oppe til kl. 01.00, idet vi bare sad og talte med hendes værtsfamilie, som er virkelig sød og sjov!
I morges skulle vi op kl. 7.45! Og i nat skiftede vi til sommertid, så det var 6.45 i vores kroppe! Ad Ad!! Vi skulle tidligt af sted, så vi kunne komme ud og stå på ski! Ca. 1 time fra hvor jeg bor, er der et sted, som hedder Snow Creek. Det er ikke naturligt sne, men det er fint at stå på ski på! :-)
Jeg havde dog en lille ”oplevelse” i starten! Jeg har jo kun stået på ski 2-3 gange før, men for mange år siden! Og det er jo sådan, at jeg er bange for højder… Jeg havde først problemer med mine ski, så jeg var alene til at tage liften op på bakken! Der var ingen sikkerhedsbælte eller noget til at tage over os, da vi sad i liften, det var ligesom en åben stol! Så jeg svævede i 12 meters højde i en vaklende liftstol alene! Ikke så sjovt! Og tror i så ikke lige, at jeg ikke kunne komme af den dumme lift, så jeg var på vej ned igen!?? De blev nødt til at stoppe hele liften, for at komme og tage mine ski af, og så sagde de: ”Jump, it’s not as far as it looks!” (det var selvfølgelig ikke 12 meter på det tidspunkt, men alligevel noget af et hop!) Så tænkte jeg bare ”Yeah right…!!” Jeg endte med at komme ned til enden af bakken men skulle lige have en 45 min. pause! I know, det er sku’ lidt pinligt…
Jeg tog dog op igen sammen med Emily, og hun sad med mig i liften. Hun holdte min arm, mens jeg havde lukkede øjne, indtil jeg var på toppen! Det fungerede! :-) Haha, jeg endte dog med at kunne tage liften med åbne øjne og ret hurtigt ned af bakken! Yay me! :-D
– M


Det var SÅ varmt!!!

Moemi og Emily fra Japan






Lukkede øjne... Yep, min vens værts far tog billedet, da han lagde mærke til det!







Emily!! :-)

Moemi og Emily