onsdag den 16. juli 2014

Belo West Coast Trip

Denne gang bliver blogposten meget lang, men der er heldigvis en masse billeder, så i behøver ikke læse det hele. Men jeg var afsted i 14 dage, hvor hver dag var et eventyr, så det, at jeg ikke skriver længere, er et mirakel! :-)

5.6.14
Meget spændt på de kommende to uger, tog jeg med to af mine bedste veninder; Luca og Vilde, til vestkysten, for at begynde vores eventyr! Vi var i alt 95 udvekslingsstudenter fra hele verden på denne tur, og alle var udadgående og smilende. Det kunne ikke andet end at blive en fantastisk tur!


6.6.14
Vores tur startede i Phoenix, Arizona, hvor vi gik rundt i byen og bl.a. fik set State Capitol building. Derefter tog vi til Sedona, som er kendt for sine røde sandsten! Det var utrolig smukt, og vi skulle vandre lidt op, for at komme op til en hule, som havde udsyn til hele byen! Vi var også oppe i den lille landsby, hvor det bare var utrolig varmt! Arizona havde en meget tør luft, og det var 43 grader i skyggen! I løbet af dagen fik jeg talt med utrolig mange søde mennesker, og vi begyndte alle så småt at blive venner.
Vi boede på et hotel i Arizona, hvor vores AirConditioning gik i stykker! Men det var super hyggeligt, for vi sov 4 personer i hvert værelse, og hver anden dag skiftede vi roommates!

Min ven Bruno fra Brazilien, som også boede i Kansas City i år

Her er Luca, Vilde og jeg oppe i hulrummet i bjerget


7.6.14
Man er helt i chok, når man stiger ud af bussen i Grand Canyon! Det var noget af det vildeste, jeg nogensinde har set! Lige meget hvor mange billeder og videoer man tog, kunne man slet ikke fange, hvor smukt og imponerende, det var! Vi var ude og vandre i 3 timer for at komme længere ned i dalen! Turen ned var sjov, men op var en hel del hårdere! Det var så varmt, og vi havde slet ikke nok vand med! Lesson learned!

Her er Loke og Christian fra Danmark! Vi var i alt 4 danskere på turen.


Solbriller havde været en super god ide ;-)


8.6.14
Vi tog Route 66 til Las Vegas, Nevada, om morgenen, og havde derefter den mest fantastiske aften! Efter shopping og en tur i poolen, gjorde vi os klar til en aften i byen. Belo havde lejet 6 Hummer Limoer til os!! Vi måtte selv bestemme grupper på ca. 17 personer, og min gruppe var virkelig god! Vi tog til middag ved et casino, festede i limoen, stoppede et par gange ved turist attraktioner og endda til en koncert!! Det var den vildeste aften, som slet ikke kan beskrives med ord! Det var en af de bedste aftener i mit liv! 

Las Vegas skiltet var slet ikke så stort, som vi havde regnet med!
(Schweiz, Tyskland, Thailand)

Her er vores limo gruppe!! Sikke en oplevelse!

Anna og Denis inde i limoen :-)

Carolina (Bolivia). Her er vi til koncerten! Der var så mange mennesker!

Vores sidste dag i Vegas, gik vi på Las Vegas Boulevard, som er kendt som "The Strip".
Vi var også inde og se Ceasars Palace! Og vi så det enorme vandshow foran "The Bellagio Hotel"! Vildt imponerende! Vi var også oppe i "Stratosphere Tower", som var 140 etager oppe i luften! Der var forlystelse deroppe, som vi prøvede! WOW! SCARY! Heldigvis havde jeg Luca (Italien) til at holde min hånd! Om aftenen fik vi fritid, til bare at gå rundt i Vegas. Jeg gik med Luca, Francesco og Giuseppe (italienere), og vi havde bare den sjoveste aften! 


10.6.14
Så var det blevet tid til at tage til Los Angeles, Californien! Busturen var 6 timer lang, men tiden fløj afsted! Hver gang vi skifter sted og hotel, skiftede vi roommates og busgrupper! Vi havde nemlig to kæmpe store busser med os i de to uger. Der var så meget snak og grin i bussen! Der var altid nogen at tale med! 

Da vi ankom, tog vi til Universal Studios (hvor de laver film).  Det var enormt stort, og meget imponerende! Der var så mange sjove 4D shows, og vi fik en tour, hvor vi så mange kulisser fra forskellige film og serier. Bl.a. så vi gaden, hvor Spider Man svinger sig ned af! Der var også det fedeste "Haunted House" derinde, som var vildt skræmmende! Det har amerikanere bare styr på! 

Francesco og Giuseppe fra Italien! Vi havde det så sjovt den dag!


11.6.14
Vi fik set Hollywood Walk of Fame, og Madam Tussauds Wax Museum! Det så helt ægte ud!


Udsigt til Hollywood skiltet!

Det meste af dagen blev tilbragt på Huntington Beach! Det var det lækreste vejr, og det var så skønt at bade i havet igen! Jeg var derude med Denis og Delphine fra Schweiz, som blev nogle af mine bedste venner på turen! Vi havde det så sjovt i de høje bølger! 

Her spiller drengene lidt fodbold på stranden :-)


12.6.14
Der var så uendelig mange mennesker i Disneyland! Men det var en super sjov dag med alle mine dejlige venner! Fyrværkeriet ved slottet, da det blev mørkt, var highlightet på dagen! Det var simpelthen så smukt! Helt magisk! Der blev spillet disney sange, og fyrværkeriet var perfekt koordineret til musikken!



13.6.14
Dagen blev mest brugt i bussen, for turen til Yosemite var 5,5 timer! Hver aften tog vi alle i hotellets pool og jacuzzi, som bare var så skønt! Der var rift om en plads i jacuzziet - en af aftenerne tror jeg vi var 20 mennesker i det!!

Vi nåede lige et hurtigt stop i Beverly Hills på Beverly Dr. og Rodeo Drive, ligesom i filmen "Pretty Woman". :-) Der var de mest luksuriøse butikker! 


14.6.14
Det var virkelig utroligt at besøge Yosemite! Der er kæmpe bjerge, hvor vandfaldene løb ned af siderne, og der var utrolig grønt! Vi var ude og vandre et par timer, og da vi kom tæt på det kæmpe store vandfald, kunne man mærke vandet i luften! Der var små regnbuer nede ved floden pga. vandsprøjtene! 


Mathias fra Norge. Vi var lige kommet op til toppen, oppe ved vandfaldet!

Her er vores gruppe oppe på toppen! :-)

Luca fra Italien! En af mine tætteste venner, og specielt efter den dag! 
Vi var også sammen ude og ro til "Water Rafting" på floden mellem bjergene. 
Vi var 4 i hver båd, og det var så sjovt! Vi faldt nær over bord flere gange!


15.6.14
San Francisco!!!! Det var så smukt! Det gik op og ned alle steder, og det var så sjovt at prøve "Cable Car Ride"! Havnen var også skøn, selvom det blæste rigtig meget! Og det var koldere, end man skulle tro! 16 grader! Dagen blev brugt ved det kendte "Pier 39" og på museum! Vi sluttede af med middag på restauranten "Bubba Gump Shrimp", haha! :-D
Der var da kun et par dage tilbage, så det var med at få hvert et øjeblik til at tælle!

Jeg elsker San Francisco, og jeg kan virkelig se mig selv bo der en dag!


16.6.14
Vi fik masser af tid til at opleve byen på egen hånd, og vi sluttede af med middag i Chinatown! Vi fik også set en masse af byen i vores CityTour! Og der var det smukkeste udkigspunkt udover byen!! Turen tilbage til hotellet var helt vildt lang pga. trafikken, men Delphine og jeg skrev på Belo bloggen, så det fik tiden til at gå stærkere. :-)


17.6.14
Turen gik til Alcatraz fængslet, som var meget spændende! Vi gik også hele vejen over Golden Gate Bridge, som absolut var noget af det bedste på turen!
Om aftenen havde de arrangeret en afskedsfest for os alle! Der var middag på hotellet, og de havde hyret en DJ, så der var masser af dans! Der blev danset hele aftenen, og vi havde det super sjovt! Skøn måde at afslutte på!

På bådturen ud til Alcatraz


Et sidste gruppebillede


18.6.14
Så blev det den helt store farvel dag! Jeg hader at skulle sige farvel! Det var de bedste 2 uger, ikke bare i mit år i USA, men i mit liv! Det er så vildt, hvor tætte man kan blive med nogen, når man er sammen med dem 24 timer i døgnet i 14 dage! Vi følte os alle så heldige at have mødt hinanden, og vi vidste, at nogle af disse venskaber vil vare i årevis fremover! Hvor end vi tager hen i verden, vil vi altid have en ven, som venter på os!
– M


Undskyld ventetiden

Jeg er stadig i live!! Jeg ved, at det er 1,5 måned, siden i sidst hørte fra mig - det er simpelthen for dårligt!! Undskyld mange mange gange! Jeg har haft helt enormt travlt - og senere hen blev det til, at jeg bare gik og var lidt doven! Men nu kommer der en hel masse blogposts!
– M

tirsdag den 3. juni 2014

Weekend @TheLakeHouse with Rachel

Efter ”The Color Run” i lørdags, var jeg blevet inviteret til Rachel’s sommerhus sammen med hende og hendes mor i et par dage. Deres sommerhus er i Branson, Missouri i The Ozark Mountains, og det tog ca. 3,5 timer at nå frem. Det var lige omkring 30 grader hele weekenden – så skønt. Hver aften var vi oppe til kl. 2 om natten med gode film og Ben & Jerry, og vi var ude på søen hele dagen både søndag og mandag.
Det var en kæmpe sø, vi var på, og den strakte sig helt ind i staten Arkansas, så vi kom over statsgrænsen, da vi sejlede! :-) Vi fik svømmet en hel del og havde sjov med tubing, som er en stor rund oppustelig ting, som man ligger/sidder på, mens man bliver trukket af båden. Jeg tror, at vi var på den i mindst 3 timer, så vores arme var ved at falde af i dag fra at spænde så meget – vi ville jeg ikke falde af! Der var et tidspunkt, hvor Rachel’s mor sejlede virkelig stærkt, og vi var ved at falde af, så Rachel sagde: ”This is too crazy, I’m getting off!” og så sprang hun af, og jeg sad tilbage. Jeg vidste ikke, om jeg skulle grine eller skrige! Hahaha!
De havde også et wakeboard, som egentlig er vandski, men ligesom et snowboard. Rachel var helt vildt god til det, men jeg kom kun halvt op. Det var ret skræmmende, men jeg prøvede 6-7 gange. Jeg lavede så mange Wipeouts! :-D Vi kom hjem sent i går aftes, og det var bare en helt fantastisk weekend med en af mine bedste veninder!
– M


Deres lejlighed

Udsigten fra terrassen


Branson shopping jade

Rachel og hendes mor




Tubing!

Wakeboarding

Der var skildpadder


Rachel var så god til det!














The Color Run

I lørdags var jeg frivillig til et Color Run i Kansas City. Vi var en gruppe fra Barstow, som mødtes på skolen kl. 5 om morgenen, så vi kunne være derinde kl. 6!! Der var 10.000 løbere, og vores job var at kaste farvet pulver på dem, mens de løb gennem vores gule zone. Der var i alt 6 forskellige farve zoner, så løberne havde alle farver på sig, da de var færdige. Det var simpelthen så sjovt, og det var en helt fantastisk oplevelse!!! 
– M



Rachel, Lauren, Sophie

Rachel








Outlet Mall med pigerne

I sidste uge tog jeg til et outlet mall sammen med Lauren, Janie og Tina. Jeg havde endnu ikke shoppet i et outlet mall i år, så jeg var rigtig spændt. Den eneste anden gang jeg var ved et outlet mall, var da jeg var i USA med min familie for 6 år siden. 
Vi havde en super sjov dag, og jeg fik købt 2 par shorts, en top, og et par NewBalance sko som var halv pris af danske priser! I outlet malls, er alt altid på udsalg! YES! Jeg tog ud og spise med pigerne bagefter, og så havde vi sleepover hjemme hos Lauren! 
– M

Tina, Lauren og Janie

Off Broadway skobutik

Janie


Hygge med Paula

I sidste uge sov var jeg sammen med Paula et par dage. Vi havde det så sjovt og var oppe næsten hele natten, fordi vi bare blev ved med at tale om alt muligt! Om morgenen tog vi til et farmer's market, som var et hyggeligt lille sted. Om aftenen, da vi så film, prøvede vi at lære hinanden dansk og spansk. Paula er 2-sproget, idet hendes familie er fra Mexico. :-D Paula kan tale engelsk, spansk, kinesisk og koreansk! Vildt ikke! :-D
– M